wtorek, 15 stycznia 2013

Chleb z pomidorami i oliwkami

Naszło mnie na pieczenie. Od dłuższego czasu. Chyba do własnoręcznie zrobionego masła zabrakło mi domowego chleba.
I nie jestem jakoś specjalnie dobra w pieczeniu. Zawsze chlebowe wypieki zganiałam na partnera. Ale ostatnio mnie dopadło. To tak jakby kolejne wyzwanie do przejścia - polubić wypiekanie.
Czy polubiłam - pewna jeszcze nie jestem. Za to zasmakowałam w tym chlebie:

CHLEB Z POMIDORAMI I OLIWKAMI

60g suszonych pomidorów w oliwie, pokrojonych w paski
60g zielonych oliwek, drobno pokrojonych
2 łyżeczki suszonych drożdży
2 łyżeczki cukru
150ml letniej wody
450g pszennej mąki
4 łyżeczki przecieru pomidorowego
150ml jogurtu naturalnego
1 łyżeczka suszonego rozmarynu
1 łyżeczka suszonego tymianku
1 łyżeczka bazylii
1 łyżeczki soli
oliwa ze słoiczka po suszonych pomidorach lub zwykła

Drożdże i cukier wsypać do dużego kubka, zalać letnią wodą i zostawić na 15 minut. Mąkę przesiać do miski i dodać rozmaryn, tymianek i bazylię. Wymieszać. Po środku zrobić dołek i wlać wyrośnięte drożdże. Dodać przecier, pokrojone suszone pomidory i oliwki oraz jogurt. Mieszamy, a następnie ugniatamy ciasto. Jeśli robimy to na stolnicy posypujemy pierw ją mąką. Jeśli ugniatamy w misce dodajemy mąki jeśli ciasto jest zbyt klejące.
Uformowane ciasto zostawiamy w misce, przykrywamy ścierką i odstawiamy w ciepłe miejsce na 40 minut.
Do ciasta dodajemy sól i ponownie ugniatamy. Średnią keksówkę wyścielamy papierem do pieczenia i wkładamy do niej ciasto.
Ponownie przykrywamy ściereczką i odstawiamy na 30 minut.
Wierzch ciasta smarujemy oliwą. Możemy posypać także dodatkową porcją przypraw.
Pieczemy przez 30-40 minut w temperaturze 210 stopni.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz